Bedrijfsprocessen verbeteren

Het bedrijfsproces

Het bedrijfsproces, de verzameling gerelateerde en gestructureerde activiteiten met als doel een product of dienst op te leveren, kent drie groepen:

  • Management processen – het besturen van de operaties en systemen
  • Operationele processen – vormen de kernactiviteit & de primaire waardeketen
  • Support processen – ondersteunen de operationele processen

Bedrijfsprocessen stroomlijnen met Inventrix

Inventrix helpt organisaties met het stroomlijnen en faciliteren alle drie typen processen.

Naast expertise van informatie technologische beschikt Inventrix over kennis van bedrijfskundige- en marktprocessen. Hierdoor slaan wij de brug tussen bedrijf en technologie. Zo kunnen wij effectief bijdragen aan de doelstellingen van uiw bedrijf en breed aantal doelstellingen te realiseren: omzetgroei, toename marge, kostenbesparing, tijdsbesparing, toename snelheid, betere flexibiliteit en meer.

Werkwijze om bedrijfsprocessen te verbeteren

Het analyseren van het bedrijfsproces levert informatie over mogelijke verbeterpunten. Veel voorkomende en voor de hand liggende uitkomsten hierbij zijn:

  • toename in de transparantie en beschikbaarheid van informatie die medewerkers nodig hebben voor hun werk
  • automatisering van routine werk
  • het combineren van overlappende of dubbele activiteiten

De web applicaties die wij ontwerpen en bouwen maken deze processen efficiënter.

Implementeren

Bovengenoemde zaken in de praktijk toepassen in eenorganisatie vraagt ervaring, doelgerichtheid en een bepaald realiserend vermogen.  Inventrix kan u ook in dit traject ondersteunen met implementatie werkzaamheden zoals:

  • het opstellen en uitvoeren van een communicatieplan
  • het opstellen en verzorgen van training en workshops
  • het opstellen van trainingsmateriaal, reference cards, project intranet sites etc

Meer informatie.